mandag den 19. april 2010

Semesteranfang // Sonntag in der Sonne!

Min finske Mitbewohnerin Elena var så sød at dokumentere, at jeg rent faktisk laver andet end at spise i Berlin.
Charly holder vagt, god hund.




I sidste uge begyndte mit semester.
Det betyder 10 timer i ugen på Uni - under Vorkurs var det 20-25 timer i ugen(!) - men nu er der også kommet en hel del mere teoretisk såvel som skønlitterær læsning til, akademisk tysk er ikke for børn; niveauet er meget højt og de studerende er ambitiøse og i høj grad deltagende.

Jeg er bare glad for at få lov til at læse nogle gode tyske bøger på terrassen i solskinnet!

1 kommentar:

  1. Er den gode hund Charly en beagle? Farvetegningerne er de klassiske, hovedet en anelse smallere end normalt (men det udelukker ikke muligheden). Den hvide pandestribe mangler dog. Hvis den er - er den næppe egnet som egentlig vagthund. Beagler er ganske ufarlige, ofte pacifister trods deres stærkt konservative indstilling til tilværelsen - men udstyret med britisk barok humor i rigelige mængder - ved jeg fra vort hundebarn Wolfgang.
    De bedste hilsner
    din gl. musikteori oma -lærer
    Flemming

    SvarSlet